Relaksacja – jak opanować negatywne emocje i stres


W dzisiejszych czasach właściwie wszędzie jesteśmy narażeni na stres, w pracy, w domu, w szkole, nawet w sklepie. Co zrobić żeby lepiej radzić sobie z negatywnymi emocjami, które w nas drzemią? Jak sprawić, aby nasze życie było spokojniejsze, abyśmy mogli się z niego cieszyć, a nie cały czas stresować i denerwować? I o co chodzi z tą relaksacją?

Każdego dnia wiele osób zadaje sobie pytanie, w jaki sposób może pokonać lub walczyć ze stresem - dlaczego jedne osoby żyją w harmonii z ludźmi i ze światem, a Ty nie potrafisz? Odpowiedź jest całkiem prosta. Ci, co żyją w harmonii zrozumieli, że wcześniej żyli w stresie i postanowili coś z tym zrobić. Poniżej przedstawię kilka prostych porad, jak radzić sobie ze stresem.

1. Ćwiczenia. Pójście na siłownie, rower, bieganie lub jakakolwiek inna aktywność fizyczna sprawi, że poczujesz się lepiej. A wszystko dzięki wzroście endorfin, które sprawiają, że człowiek jest szczęśliwszy. Przy okazji możesz się trochę „wyładować” i od razu poczujesz się lepiej.

2. Czas i zarządzanie nim. Jeśli ciągle żyjesz w biegu, nie masz na nic czasu, a takie czynności jak zjedzenie śniadania to dla Ciebie problem, to może najwyższa pora coś z tym zrobić? Postaraj się bardziej umiejętnie zarządzać czasem, zaplanować dzień lub cały tydzień. Wiadomo, że nie wszystko da się przewidzieć, ale planuj chociaż podstawowe czynności, jeśli jest pora na obiad lub ćwiczenia, zajmij się właśnie tym. Nie rób miliona rzeczy na raz. Bo nic dobrego z tego nie wyjdzie. Lepiej skupić się na jednej rzeczy, a dopiero po jej zakończeniu rozpocząć drugą.

3. Dobry sen. Nie zarywaj kolejne nocki - pójście spać o 2 lub 3 w nocy, to nie jest dobry pomysł, zwłaszcza jak takie "zarywanie" zdarza Ci się bardzo często. Późne kładzenie się spać i ranne wstawanie to nic dobrego -niewyspana osoba to zdenerwowana osoba. Pamiętaj, że dobry sen to podstawa.

4. Spędzanie czasu z bliskimi. Dobre kontakty z najbliższymi także dobrze wpływają na Twoją kondycję - czy to kontakt z Twoim ukochanym, dziećmi, rodziną lub przyjaciółmi. Dbaj o relacje, to bardzo ważne dla Ciebie, oraz dla Twoich bliskich.

5. Staraj się nie zamartwiać. Nie myśl o negatywnych sprawach, staraj się szukać pozytywów, jaki jest sens martwić o czymś, na co nie ma się wpływu. Pamiętaj, że Twoje myśli kreują rzeczywistość :) Dlatego pamiętaj by myśleć POZYTYWNIE. Szklanaka może być zawsze do połowy pełna :) 6. Nie przejmuj się opiniami innych. Ciężko jest wszystkim dogodzić i z każdym się dogadać. Nie przejmuj się, co ludzie powiedzą, bądź sobą i się tym nie zamartwiaj. Rób co uważasz za słuszne i z czym czujesz się szczęśliwa. To Twoje życie i nikt inny za Ciebie go nie przeżyje. Szkoda marnować ten czas na przejmowaniem się opinią innych ludzi - zwłaszcza tych, których nawet nie znasz :)

To tylko kilka porad, które mogą pozytywnie wpłynąć na Twoje życie, abyś mogła przez nie lepiej przejść, bez zmartwień, stresu i negatywnych emocji. Na wstępie wspomniałam również o „relaksacji” - właśnie, o co w tym chodzi?


Relaksacja jest pewną metodą, która pozwala się odprężyć i pozbyć się stresu. Dzięki tej metodzie będziesz mogła uciec od rzeczywistości i zostawić problemy na boku. Dzięki temu będziesz również mogła odwiedzić różne miejsca, które sobie tylko wyobrazisz.

Ważny czynnikiem w relaksacji jest odpowiednie przygotowanie. Ważne żeby Ci nikt nie przeszkadzał. Więc pozbądź się telefonu i oznajmij wszystkim, że Cię teraz nie ma i potrzebujesz ciszy i spokoju. Jeśli będziesz chciała odbyć relaksację w domu, dobrym pomysłem będzie nastrojowa muzyka. Gdy już wszystko jest wstępnie przygotowane, ułóż się wygodnie w łóżku, zamknij oczy i zacznij od głębokich wdechów, zacznij wyobrażać sobie miejsce, w którym chciałabyś się znaleźć. Gdy już tam jesteś, staraj się oddychać spokojnie i równomiernie. Oddaj się emocją towarzyszącym temu miejscu, po prostu tam bądź, nie myśl o niczym innym, tylko Ty i Twoje kochane miejsce. Bądź odprężona. Nie musi to być cały czas tylko jedno miejsce, możesz się przemieszczać gdzie chcesz, pamiętaj wszystko zależy od Twojej wyobraźni.


Relaksacja bardzo pomaga w walce ze stresem, wprowadza swojego rodzaju ulgę dla człowieka, dzięki temu, że przez jakiś czas nie ma Cię w realnym świecie, możesz zapomnieć o problemach. Codzienna relaksacja to naprawdę świetny pomysł na wyzbycie się negatywnych emocji.


W naszym Centrum Terapii Jąkania prowadzimy zajęcia z relaksacji podczas naszych turnusów terapeutycznych. Pokazujemy w jaki sposób krok po kroku powinno to wyglądać i jak do tego podejść.


Jeśli doczytałaś do tego momentu, to bardzo Ci dziękuję :) Jeśli uważasz, że ten artykuł warty jest udostępnienia dalej, podziel się nim, bo dzięki temu będzie on miał szansę trafić do kogoś, kto być może będzie chciał go przeczytać.

Zajrzyj też na Gabinet Terapeutyczny
LOGOS - Dziecięca Terapia Rozwojowa

logos_logo_RGB_wix.jpg

© 2019. LOGOS. Centrum Terapii Jąkania w Warszawie.

  • Facebook